NEW
Loading...

Cara Kita Tidur Sepanjang Hidup


Seorang pengkaji tidur di Britain, Prof. Chris Idzikowski berkata "Posisi tidur boleh memberi gambaran sebenar tentang siapa diri kita".
Mengikut Fakta sains, separuh daripada kehidupan kita di habiskan dengan tidur. Sejak dari bayi hinggalah kita dewasa waktu tidur berubah-ubah seiring dengan tuntutan dan tekanan yang dihadapi di sekeliling kita. Namun ramai yang mungkin tidak tahu bahawa perwatakan dan personaliti seseorang itu boleh dinilai melalui gaya tidurnya. Mari kita bahas cara Gaya Tidur kita sehari-hari dan kita ceritakan ke teman-teman kita.

1. Gaya Bayi
Mereka yang tidur dengan posisi seperti bayi ini dikatakan Lebih Tahan Lasak tetapi agak Sensitif dan ada kalanya agak Pemalu. Boleh juga dikatakan golongan yang memiliki gaya hidup seperti ini Mudah Di Pujuk.

2. Gaya Tidur Mati 
Gaya Tidur Mati seperti ini membawa makna anda adalah seorang yang Sosial, Mudah Bergaul dan juga seorang Kawan Yang Dpercayai.
(Jika anda tidur dengan posisi mengiring dengan kedua-dua belah tangan tetap disisi badan.)

2. Gaya Mengiring
Mereka yang tidur dengan posisi Mengiring seperti ini dikatakan Seorang Yang Berfikiran Terbuka tetapi pada masa yang sama Suka Bersikap Sinis, Jenis yang Syak Wasangka, Degil tanpa mahu mendengar kepada keputusan yang dibuat.
(Jika anda tidur dengan posisi ini mengiring sama ada kiri @ kanan dengan kedua-dua belah tangan di depan badan.)

3. Gaya Tentera
Baca sudah menakutkan, Namun mereka yang tidur dengan gaya ini lazimnya Suka Menyendiri, agak Pendiam, Tidak Cerewet dan Memandang Sendiri dan Orang Lain. Namun ada satu kelemahan bagi mereka yang senang tidur dengan gaya seperti ini. Golongan yang tidur seperti ini berpotensi untuk mengalami dengkuran kerana posisi belakang badan yang tidak rata.
(Mereka yang tidur dengan gaya ini lazimnya terlentang dengan gaya tangan seperti berpeluk tubuh.)

4. Gaya Terjun Bebas 
Mereka yang suka gaya tidur seperti ini dikatakan individu yang Kurang Suka Menerima Kritikan dan golongan yang tidur dengan cara ini juga dikenali sebagai individu yang Sukakan Aktiviti Luar dan Agak Gopoh Gapah dalam menjalankan tugas harian mereka.
(mereka yang suka tidur meniarap dengan tangan di bawah bantal @ tangan itu diselubungi bantal dan kepala mengiring ke kiri @ kanan.)

5. Gaya Tapak Sulaiman 
Mereka yang tidur dengan begini dikenali sebagai Individu yang Prihatin dan Suka Mendengar. Mereka juga Gemar membantu dan Tidak Suka jika segala perbuatan mereka diberi Penghargaan. Mereka yang tergolong dalam Gaya Tidur Tapak Sulaiman mempunyai masalah Dengkuran dan Tidur Tidak Lena setiap Malam. gasp emoticon
(mereka tidur dengan gaya terlentang sambil tangan @ lengan di atas kepala atau dahi.)

Mari kita shere dan ceritakan ke teman-temanmu agar kita semua tahu sifat masing-masing mereka tersebut.

0 komentar: